HISTORIE

Aerodynamika   Výroba   Škoda 76´- 84´   Sportovní historie   Prospekty Š1000MB

V této rubrice se chceme věnovat dějinám našich oblíbených vozů Škoda.

Kde to začalo? Mám takový dojem, že v českých zemích byl počátek výroby koncepce "motor vzadu" poprvé vyzkoušen u automobilky Tatra.Ta jako jedna z prvních na světě použila tuto koncepci u své Tatry 11. Byl to průlomový počin jehož prioritou tehdy byla jednoduchost konstrukce a spolehlivost. Motor Boxer uložený vzadu s pohonem zadní nápravy byl využit v typu Tatra V570 a následně uplatněn také u nesmrtelného VW "brouka"! Tvůrce F. Porsche, otec světoznámých sporťáků, studoval v severních Čechách strojařinu a právě díky tomu měl k této pokrokové koncepci nejblíže.

V automobilce Škoda se tato koncepce začala používat o něco později na vozech Š 1000 a 1100 MB. Konstrukce 4-válcového motoru s celohliníkovým blokem byla tehdy revoluční! Také spojení převodovky s rozvodovkou v jediném, opět hliníkovém celku nemělo obdobu. Není tedy divu, že u motoru vzadu škodovka zůstala nějaký čas....

 

Takto byly představeny novinky naší automobilky Škoda. Každý z nás by si jistě přál vrátit se v čase a za tehdejší ceny koupit jakýkoli model Škodovky. A takto se nabízely modely v katalogu...